Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe werkt IJsExpress?

Bij IJsExpress willen we ervoor zorgen dat iedereen de lekkerste en de beste ijsjes kan inkopen. Je kunt op verschillende manieren ijs bij ons kopen. Je kunt je bestelling zelf maken in onze webshop. Wil je liever meer gemak? Meld je dan aan als routeklant. Dan komen wij met onze wagens vol ijs, bij jou langs om je vriezer te vullen. Je hoeft van tevoren niet te bestellen, de routeverkoper bij jou in de regio kan je adviseren wat je het beste kunt gaan verkopen en zal dit rechtstreeks vanuit zijn wagen bij jou in de vriezer vullen. Twijfel je wat er het beste bij jou past? Neem dan contact op met een van onze collega’s, ze helpen je graag verder.

Hoe kun je klant worden?

Wil je maximaal ontzorgt worden? Meld je dan aan als klant via de klantenkaart. Wij nemen dan binnen een werkdag contact met je op om kennis te maken en de wensen door te spreken. Weet je al wat je wil en wil je gelijk een bestelling plaatsen? Bestel dan in de webshop en maak een account aan

Komen jullie ook bij mij?

IJsExpress heeft landelijke dekking, wij komen gewoon bij je langs!

Hoe kom ik aan de gegevens van mijn routeverkoper?

Via info@ijsexpress.nl of 085-3035510 (WhatsApp & Telefoon).

Wat is de missie en visie van IJsExpress?

IJsExpress vindt dat ‘Super Premium’ ijsmerken een ‘Super Premium’ distributiepartner verdienen. Wij zijn al vele jaren die partner voor onze mooie ijsmerken! Liefde, aandacht en zorg voor het product staan bij ons iedere dag centraal.

Webshop

Wat is de levertijd van een bestelling?

Binnen 3-5 werkdagen leveren wij je bestelling tot in je vriezer. Je wordt van tevoren even op de hoogte gebracht van de precieze dag.

Wat zijn de verzendkosten?

Voor Nederland is de verzending gratis vanaf €250,-. Bij een order kleiner dan €250,- rekenen wij  €50,- verzendkosten.

Kan de bestelling geretourneerd worden?

Helaas kunnen wij het ijs dat wij geleverd hebben, niet meer retour nemen. Omdat het ijs dan niet meer in ons bezit is, kunnen wij de temperatuur van het ijs niet controleren, waardoor wij dit niet terug kunnen nemen.

Moet ik de verschillende ijsmerken los bestellen?

Nee hoor, alle ijsjes kunnen in 1x worden besteld. Dit kan via de webshop.

Ik ben gevestigd in België, kunnen jullie hier leveren?

In België leveren wij via partners. Je kunt een order plaatsen in onze webshop. Je bestelling wordt gratis geleverd vanaf €500,-. Bestel je onder dit bedrag, dan rekenen wij €75,- verzendkosten

Kan ik vanuit België ook vriezers kopen?

Helaas is dit niet mogelijk. Wil je een vriezer kopen van Ben & Jerry’s of OLA, dan kun je hierover contact opnemen met Unilever België via 0032-23336206

Vriezers

Kan ik een vriezer bij jullie kopen?

Jazeker! Je kunt bij ons gebruik maken van een speciale ‘vriezerdeal’. Je koopt een vriezer en krijgt er een gratis ijspakket bij. Hier vind je alle vriezers. In de bijzonderheden van de vriezer kun je lezen welke ijsjes je er gratis bij krijgt. Via de webshop bestel je snel en makkelijk de vriezer. Wij vragen deze voor je aan bij onze partner Veld Koeltechniek. Zij zorgen ervoor dat de vriezer binnen 5 werkdagen bij je geleverd wordt. Wanneer de vriezer geleverd is, komen wij het gratis ijs bij je in de vriezer leggen.

Kan ik een vriezer in bruikleen krijgen?

Er zijn bij ons (beperkte) mogelijkheden om een bruikleenvriezer te krijgen. Om in aanmerking te komen voor een vriezer vragen wij een minimale jaaromzet.  Mocht je ervoor in aanmerking komen, dan zullen we een bruikleenovereenkomst met je sluiten waarin de afspraken zijn vastgelegd. Wil je weten of je in aanmerking komt voor een bruikleenvriezer, dan kun je het beste contact opnemen met ons via info@ijsexpress.nl of 085-3035510 (WhatsApp & Telefoon).

Kan ik een vriezer bij jullie huren?

Kom je niet in aanmerking voor een bruikleenvriezer, maar is een koopvriezer een te grote investering? Dan kun je bij ons een vriezer huren. Neem contact met ons op via info@ijsexpress.nl of 085-3035510 (WhatsApp & Telefoon) om te vragen naar de mogelijkheden.

Levering op route

Ik wil via jullie routeverkopers beleverd worden, hoe werkt dit?

Wij werken met Direct to Store Delivery: wanneer je klant bij ons wordt, zetten we je op onze route. Wij komen dan automatisch bij je langs en je hoeft van tevoren niets te bestellen. We hebben alles bij ons en leveren direct vanuit onze auto bij jou in de vriezer. Met wagens die tot -40 graden het ijs koel houden, rijden wij door heel Nederland, met onze vaste routeverkopers. Zo heb jij altijd een vast aanspreek punt. We komen zo vaak bij je langs als nodig is. Dit is minimaal 1x in de 6 weken en maximaal 2x per week. Hoevaak we komen hangt af van de vriesruimte die je hebt en van de omzet die je draait met het ijs. We stemmen dit in goed overleg af en evalueren dit ook meerdere keren per jaar, om ervoor te zorgen dat je geen nee-verkoop hebt en wij ook niet onnodig vaak aan de deur staan ?. Heb je tussendoor ijs nodig, geen probleem. Dan bel je je vaste routeverkoper of ons kantoor en plannen we je in voor een extra bezoek.

Wat zijn de leverkosten / wordt er gewerkt met voorrijkosten?

Omdat wij op route rijden berekenen geen voorrijkosten.
Sta je niet op route, maar heb je wel ijs nodig? Dan kun je ons bellen en komen we extra langs. Levering is dan gratis vanaf €250,-. Bestel je ijs onder de €250? Dan brengen wij €35,- voorrijkosten in rekening

Wat is de minimale bestelhoeveelheid?

Wanneer je bij ons op route wordt geleverd, hanteren geen minimale bestelhoeveelheid. Heb je extra ijs nodig, buiten onze route om, dan is de levering gratis vanaf €250,-. Bestel je ijs onder de €250? Dan brengen wij €35,- voorrijkosten in rekening.

Dit geldt alleen wanneer wij extra bij je langskomen. Wanneer je bij ons op de route staat, proberen wij de leveringen zo in te plannen dat we niet te vroeg en niet te laat bij je komen. Wanneer je op route wordt bezocht zijn er geen minimale afname of voorrijkosten.

Hoe kan ik betalen?

Er zijn 4 manieren om te betalen. Je kunt bij ons op rekening betalen, via een betaallink bij de factuur of via Automatische Incasso. Contant afrekenen kan direct bij het leveren van het ijs. Welke manier het beste bij je past, kun je aangeven bij het invullen van de klantenkaart.